Sneakerhead Sözlüğü 101

Arkadaşlar dev hizmet ayağınıza geldi.

Artık yanınızda “Bugün beaterslarımı giydim.”, “Yaaa o tam bir hypebeast” ya da “Bunlar custom” denildiğinde aval aval bakmak yok. Aşağıda belli başlı, en çok duyma ihtimalinizin olduğu sözcükleri sıralıyorum. Okuyunuz efendim.

Beaters: Sürekli giydiğin, ayağından çıkarmadığın sneaker.

Colorway: Renk kombinasyonları. Bazı önemli renk kombinasyonlarının kendine ait isimleri de olabiliyor; “Bred”, “Royal” gibi.

Deadstock: DS olarak yazıldığını da görebilirsiniz. Günümüzde iki anlamı vardır. Birincisi o sneakerın artık üretilmediği ya da stoklarının tükendiği anlamına gelir. İkincisi ve günümüzde yaygın kullanılan anlamı ise sneakerın hiç giyilmediğidir. Satın alındıktan sonra kutusunda saklanmış ayakkabılar için kullanılır. Ufak bir not düşmem gerekirse ayakkabının evde denenmiş ve ya içeride giyilmiş olması hiç giyilmediği anlamına gelmez.

Grails: Ölmeden önce almak istediğin/ sahip olmak istediğin sneaker. Bunlar genelde çok limited ve nadir bulunan ayakkabılardır. Koleksiyonu tamamlayacak ya da koleksiyonda olmazsa olmaz olan sneakerlar için kullanılır.

High top: Bileği yüksek sneaker demektir. Bileği düşük için low, orta yükseklik için mid kullanılır.

Hypebeast: Her türlü limited ürünü alan, almaya çalışan, alıp satan. Supreme kuyruğunda gördüklerinizin büyük bir bölümü hypebeasttir. Sosyal medya beğenileri ve en “hype” olmak onlar için önemlidir.

HS: Hyperstrike. Sınırlının da sınırlısı ve genelde gizli çıkan ayakkabı ve ürünler için kullanılır. Bunlar için içeride bir kaynağınızın olması ya da A lister olmanız şart gibidir. Öyle sıraya girip alınabilecek bir şey değildir. Genelde Friends and Family diye adlandırılan ayakkabılar HS’dir

NIB: New in box. Kutudan hiç çıkmamış demek. Ayakkabının kullanım durumunu tarif ederken kullanılır. Bu ayakkabı deadstock değildir. ( Deadstock neydi diyenler hooop yukarı)

OG: Originals. Günümüzde iki anlamda kullanılır. Birincisi ayakkabının ilk piyasaya çıktığı orijinal hali (Air Jordan 1 Bred). İkincisi de daha önceden varolan bir modelin ilk defa piyasaya çıkacak rengi için kullanılır

Player edition: O oyuncuya – atlete özel yapılan sneaker

QS: Quickstrike, 2000lerde kutularda görülmeye başlanan bir terim. Anons edilmeden yapılan hızlı lansmanları tanımlar. HS değildir ama yine de limitli ve almak için hızlı davranılması gereken sneakerlardır. Ama kendini outlette bulan QSler de var.

Reseller: Ayakkabıyı ya da bir ürünü lansman zamanında alıp resell markette satan kişi. Resell market ne diyeceksiniz şimdi. Tüm bu limitli ürünlerin bulunabildiği ve genelde piyasaya çıkış fiyatının üzerinde satıldığı “pazar yeri”ne Resell Market denir. Merak edenler StockX i biraz karıştırıp canlı örneğini görebilirler.

Retro: Eski bir ayakkabının orijinaline sadık kalarak yeniden yapılıp piyasaya sunulması

Size run / Full size run: Ayakkabı serisi. Genelde US6-US12 arası için full size run terimi kullanılır.

Uptowns: Air Force 1’ın bir diğer adı. New York’un arka mahallelerinde türetilmiştir. Bu sneaker Harlem’de sembol haline gelmiş ve hala yerini koruyan bir efsanedir.

Custom: Özel yapım

GR: General Release yani yaygın lansman

GS: Grad Scholl, büyük çocukların ayakkabılarında numarayı ve kalıbı belirtmek için yazar.

LE: Limited edition, bir sneakerın nadir bulunan versiyonu

LS: Lifestyle yani gündelik hayatınızda giyebileceğiniz sneaker

PRM: Premium, malzeme kalitesi hakkında bilgi verir. En kaliteli malzemeden üretilen sneakerler bu şekilde tanımlanır.

SB: Skateboard

SE: Special edition, özel koleksiyon

SL: Sport Luxury yani spor lüks

LPU – Latest Pick Up : En son aldığın sneaker.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *